Türkiye, yeni alışveriş merkezi geliştirmede Avrupa'da başı çekiyor !

Küresel gayrimenkul danışmanı Cushman & Wakefielcl tarafından yayınlanan Avrupa Alışveriş Merkezleri Gelişme Raporu'na göre Türkiye ve Rusya, 2013'ün ilk yarısında tüm Avrupa'da açılan toplam AVM alanının yaklaşık yarısı kadar yeni AVM alanını hizmete açtılar. Rapora göre Türkiye, Avrupa'da en çok yeni alışveriş merkezi açan Rusya'nın ardından ikinci sırada yer alıyor. Ülkemizde 2013-2014 dönemi kapsamında 1.5 milyon metrekarelik yeni alışveriş merkezi tamamlanması planlanıyor. Bunun üçte biri ise İstanbul'da gerçekleştirilecek. Yaklaşık 150 milyon metrekare toplam brüt kiralanabilir AVM alanına sahip Avrupa'da, 2013'ün ilk yarısında yaklaşık 1,8 milyon metrekare yeni alan eklendi. Türkiye, 2013'ün ilk altı ayında 422 bin 500 metrekare brüt kiralanabilir alan tamamlanmasıyla ikinci sırada yer alırken Rusya, tüm Avrupa genelinin yüzde 25'ine tekabül eden yaklaşık 456 bin 200 metrekarelik alışveriş merkezi alanını hizmete alarak lider oldu. Rusya ve Türkiye'yi takiben İngiltere 182 bin 600 metrekare ile üçüncü sırada, Polonya ve Almanya ise 214 bin 200 metrekare brüt kiralanabilir alanı piyasaya sunarak dördüncü ve beşinci sırada yer aldılar. Raporun hazırlanmasında yer alan Cushman & Wakefield'ın Kıdemli Analisti Martin Mahmuti; gelişmekte olan Orta ve Doğu Avrupa pazarlarının AVM geliştirme faaliyetlerini kendilehne çektiğini, özellikle kişi başına AVM doyumuna henüz ulaşmamış Rusya ve Türkiye gibi ülkelerde yeni AVM inşaat faaliyetlerinin yoğunlaştığını belirtti. Ayrıca bu ülkelerin uzun vadeli büyümenin yanı sıra kısa vadede de büyüme potansiyeli olduğuna dikkat çekti. 1.000 kişiye düşen AVM alanı 109,6 metrekare olan Türkiye, 261,6 metrekare olan Avrupa ortalamasının altında kalarak 30. sırada yer aldı. Türkiye'de 2013'ün ikinci yarısı ve 2014 döneminde üçte birinin İstanbul'da yer aldığı 1,5 milyon metrekarelik yeni alışveriş merkezi tamamlanması planlanıyor. ? Türkiye, yeni alışveriş merkezi geliştirmede Avrupa'da başı çekiyor Ilıber: Oya UYSAL/oya.uysil@inba.com.tr Küresel gayrimenkul danışmanı Cushman & WakeHeld tarafından yayınlanan Avrupa Alışveriş Merkezleri Gelişme Raporu'na göre Türkiye ve Rusya, 2013'ün ilk yarısında tüm Avrupa'da açılan toplam AVM alanının yaklaşık yarısı kadar yeni AVM alanını hizmete açtılar. Rapora göre Türkiye, Avrupa'da en çok yeni alışveriş merkezi açan Rusya'nın ardından ikinci sırada yer alıyor. Ülkemizde 2013-2014 dönemi kapsamında 1.5 milyon metrekarelik yeni alışveriş merkezi tamamlanması planlanıyor. Bunun üçte biri ise İstanbul'da gerçekleştirilecek. Yaklaşık 150 milyon metrekare toplam alanına yarısında metrekare alan eklendi. Türkiye, 2013'ün ilk altı ayında metrekare alan tamamlanmasıyla ikinci sırada yer BD^| alırken Rusya, tüm Avrupa genelinin yüzde 25'ine tekabül eden yaklaşık 456 • bin 200 metrekarelik alışveriş merkezi _ ıBMp alanını hizmete alarak lider oldu. Rusya ve Türkiye'yi takiben İngilte- STratN, iSk ^ I" re 182 bin 600 metrekare ile üçüncü jgk sırada, Polonya ve Almanya ise 214 bin ADI " l 200 metrekare brüt kiralanabilir alanı piyasaya sunarak dördüncü ve beşinci AVM doyumuna henüz ulaşmamış metrekare olan Türkiye, 261,6 metre- sırada yer aldılar. Raporun hazırlanma- Rusya ve Türkiye gibi ülkelerde yeni kare olan Avrupa ortalamasının altında sında yer alan Cushman & VVakefield'ın AVM in?aat faaliyetlerinin yoğunlaştığını kalarak 30. sırada yer aldı. Türkiye'de Kıdemli Analisti Martin Mahmuti; belirtti. Ayrıca bu ülkelerin uzun vadeli 2013'ün ikinci yarısı ve 2014 döneminde gelişmekte olan Orta ve Doğu Avrupa büyümenin yanı sıra kısa vadede de bü- üçte birinin İstanbul'da yer aldığı 1,5 pazarlarının AVM geliştirme faaliyetlerini yüme potansiyeli olduğuna dikkat çekti. milyon metrekarelik yeni alışveriş merkendilerine çektiğini, özellikle kişi başına ^ .000 kişiye düşen AVM alanı 109,6 kezi tamamlanması planlanıyor 

Hberin Kaynağı için lütfen tıklayınız...