Türkiye, yeni alışveriş merkezi geliştirmede Avrupa'da başı çekiyor !

Yaklaşık 150 milyon metrekare toplam brüt kiralanabilir AVM alanına sahip Avrupa’da bu rakama, 2013’ün ilk yarısında yaklaşık 1,8 milyon metrekare yeni alan eklendi. Türkiye, 2013’ün ilk altı ayında 422 bin 500 metrekare brüt kiralanabilir alan tamamlanmasıyla ikinci sırada yer alırken Rusya, tüm Avrupa genelinin yüzde 25’ine tekabül eden yaklaşık 456 bin 200 metrekarelik alışveriş merkezi alanını hizmete sokarak lider oldu.

Rusya ve Türkiye’yi takiben İngiltere 182 bin 600 metrekare ile üçüncü sırada, Polonya ve Almanya ise 214 bin 200 metrekare brüt kiralanabilir alanı piyasaya sunarak dördüncü ve beşinci sırada yer aldılar. Raporun hazırlanmasında yer alan Cushman & Wakefield’ın Kıdemli Analisti Martin Mahmuti; gelişmekte olan Orta ve Doğu Avrupa pazarlarının AVM geliştirme faaliyetlerini kendilerine çektiğini, özellikle kişi başına AVM doyumuna henüz ulaşmamış Rusya ve Türkiye gibi ülkelerde yeni AVM inşaat faaliyetlerinin yoğunlaştığını belirtti. Ayrıca bu ülkelerin uzun vadeli büyümenin yanı sıra kısa vadede de büyüme potansiyeli olduğuna dikkat çekti. Bin kişiye düşen AVM alanı 109,6 metrekare olan Türkiye, 261,6 metrekare olan Avrupa ortalamasının altında kalarak 30. sırada yer aldı. Türkiye’de 2013’ün ikinci yarısı ve 2014 döneminde üçte birinin İstanbul’da yer aldığı 1,5 milyon metrekarelik yeni alışveriş merkezi tamamlanması planlanıyor.

Haberin Kaynağı İçin Tıklayınız