3 CADDE = 5 AVM

Gayrimenkul Network Dergisi

İstanbul'un alışveriş caddelerini masaya yatıran Cushman & Wakefield, İstanbul'un alışveriş caddelerini perakende stoku, ulusal/ uluslararası markalar ve lüks markalarla, kategorilerin dağılımını ve gerçekleşen kiralamaları ayrı ayrı analiz etti. Kategori dağılımı ve kiralama hacmi bakımından Türkiye'de ilk kez yapılan detaylı araştırma, caddelerin perakende sektörü için önemini bir kez daha ortaya koyuyor. İstanbul Alışveriş Caddeleri Raporu'na göre, İstiklal, Nişantaşı ve Bağdat Caddelerinin toplam perakende stoku binden fazla mağazada yaklaşık 190 bin metrekare. Bu rakam, orta büyüklükte 5 AVM alanına karşılık geliyor. 3 cadde, uluslararası markaların varlığı ve mağaza sayısı bakımından da Londra'daki Oxford ve Berlin'deki Ku'damm Caddeleriyle yarışıyor. Rapor, markların cadde tercihlerini de ortaya koyuyor. Alışveriş caddeleri, yeni uluslararası perakendeciler, özellikle de lüks markalar tarafından amiral mağazalarının ana konumu olarak tercih ediliyor.

İstiklal Caddesi'nde hazır giyime hitap eden ulusal ve uluslararası markalar yer alırken, ulusal ve uluslararası lüks markalar Nişantaşı ve Bağdat Caddelerini tercih ediyor. Uluslararası marka sayısı bazında, Nişantaşı bölgesi 75 mağaza ile birinci sırayı alırken, 62 mağaza ile Bağdat Caddesi ve 36 mağaza ile İstiklal Caddesi onu takip ediyor.

İstiklal'in haftasonu ziyaretçisi AVM'lerin 5-6 katına ulaşıyor

Caddelerin ziyaretçi hacimlerini de inceleyen rapora göre; İstiklal Caddesi, yaklaşık 200 bini aşan günlük hafta sonu ziyaretçi sayısı bakımından yaklaşık 5 orta çaplı AVM'ye denk geliyor. İstanbul, perakende harcamaları bakımından Avrupa'nın en büyük 5 şehrinden biri arasında yer alıyor.

Yeni markaların cadde tercihi

Son 5 yılda 80 yeni marka perakende pazarına girdiğini ve bunun 18'inin ilk mağazasını İstiklal Caddesi, Bağdat Caddesi veya Nişantaşı Caddesi'nden birinde açtığını belirten Cushman & Wakefield Yönetici Ortağı Toğrul Gönden, "Her bir caddenin çok farklı dinamiklere sahip olması, caddelerin farklı doku ve geçmişlerine bağlanabilir. O açıdan her bir cadde olması gerektiği gibi özel" şeklinde ifade ediyor.

Kentsel dönüşümün perakende yansımaları

Kentsel dönüşümün, konuttan sonra ilk kez Bağdat Caddesiyle perakende sektörüne de dokunduğunun altını çizen Toğrul Gönden, "Hazır giyim markalarının alan gereksinimleri genellikle alışveriş caddelerindeki mevcut binalarda karşılanamadığı için perakendeciler eski binaları satın aldıktan sonra yenileyerek yeni perakende alanları oluşturmaktadır.

Diğer bir eğilim ise çok katlı mağazalar ve lüks markaların tüm binayı tek kullanıcı olarak kullanması ya da bazı markaların tüm konseptlerinin (Kadın, Erkek, Çocuk, Aksesuar, Ev, vb.) yer aldığı kapsamlı büyük mağazalar oluşturmak için eski binaların yıkılıp yeniden inşa edilmesidir" değerlendirmesinde bulundu.

Haber Küpürünün Detayları İçin Tıklayınız