Cushman & Wakefield ve Nike EMEA'dan perakendede dev güç birliği!

Dünyanın önde gelen gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden Cushman & Wakefield, Nike EMEA tarafından Türkiye'de açılacak tüm yeni Nike Factory Store'ların proje yöneticiliğini üstlendi. Cushman & Wakefield Yönetici Ortağı Tuğra Gönden, “Bir mağazanın sadece 1 ay geç açılması ve satışların geç başlaması, 1 aylık ciro kaybına neden oluyor. Sistematik bir çalışmayla sahadaki uygulama süresini 4 haftaya indirip satışları erken başlatabiliyoruz” diyor 

Cushman & Wakefield, ünlü spor ayakkabı, giysi ve aksesuar markası Nike EMEA'nın Türkiye’de açacağı tüm yeni Nike Factory Store’ların dekorasyonu ile ilgili proje yöneticisi oldu. Bu kapsamda Nike Factory Store'un Viaport Venezia AVM’de bulunan 1.060 metrekarelik mağazası, Bolu Highway Outlet’te bulunan 896,80 metrekarelik mağazası ve Konya'daki Novada AVM'de yer alan 459 metrekarelik mağazasının tüm mimari, proje geliştirme ve inşaat süreçlerini yerel şartnameler ve gereksinimler doğrultusunda Nike EMEA merkezi Hollanda Ofisi adına yürüten Cushman & Wakefield, Türkiye’nin farklı bölgelerinde ilave 4 yeni projeler için de kolları sıvadı.

Bir mağazanın sadece 1 ay geç açılmasının aslında 1 aylık ciro kaybı olarak değerlendirilmesi gerektiğini söyleyen Cushman & Wakefield Yönetici Ortağı Tuğra Gönden, " Bugünkü rekabet ortamında bu ciddi bir kayıp. Yaptığımız düzenli çalışma ve bilgilendirmeler ile sahadaki uygulama süresi 4-5 haftaya iniyor ve satışlar daha erken başlayabiliyor" dedi.

Daha kısa sürede satışlara başlamak mümkün

Mağazalar arasında aynı kalite standardının uygulanmasını sağlamaları sayesinde Nike ile tüm EMEA bölgesinde yaklaşık 40 proje yönettiklerini kaydeden Cushman & Wakefield Yönetici Ortağı Tuğra Gönden, Türkiye'de 2015’te 3 farklı proje tamamladıklarını ve bu yıl en az 4 yeni proje için işbirliklerini sürdüreceklerini kaydetti. Bu sistemle sahadaki uygulama süresinin sadece 4-5 haftaya inebildiğini ve satışların daha erken başlayabildiğini vurgulayan Gönden, "Projeler Nike tarafından tamamıyla yurtdışından yürütüldüğünden, Türkiye'deki şartlar ve uygulamalarla ilgili bilgi, alternatif ve çözümler sunarak tasarrufun yanı sıra mağazaların zamanında açılmasını da sağlıyoruz. Bu sürecin sonunda sahadaki uygulama süresi sadece 4-5 haftaya iniyor ve satışlar daha erken başlayabiliyor. Bir mağazanın sadece 1 ay geç açılması ve satışların geç başlaması, farklı bakış açısıyla 1 aylık ciro kaybına neden oluyor. Özellikle bugünkü rekabet ortamında bu kaybı göz ardı etmemek gerekiyor. Ayrıca yine bu yöntemle daha kısa sürede daha fazla mağaza açabiliyoruz" değerlendirmesinde bulundu. Mağazaların perakendeciler için bir anlamda 'kartvizit' olduğunu ve bu nedenle standartların en ufak detayına kadar uygulanması gerektiğini belirten Gönden, "Yerel perakendeciler de kendi bünyelerinde bununla ilgili ciddi ekipler çalıştırıyorlar, ancak yavaş yavaş buradaki gizli maliyetin fazla olduğunu fark etmeye başladılar. Bugün artık onlarda da dışarıdan proje yöneticileriyle çalışma eğilimi görmeye başladık" diye konuştu.