Sayfa X, Y Sonraki
  • PERAKENDENİN YURTDIŞI ROTASI

    Hazır giyim, yeme-içme veya mobilya... Hangi sektör olduğu hiç fark etmiyor. Yurtiçinde büyüyen ve markalaşan perakende zincirleri artık rotayı yurtdışına çeviriyor. Amerika'dan Çin'e, Ortadoğu'dan Güney Afrika'ya kadar dünyanın dört bir yanına yayılan markalar bu yıl da hız kesmeden büyümeye devam ediyor. 39 şirket yıl sonuna kadar yurtdışında 644 mağaza daha açmayı planlıyor. Bu atağın önümüzdeki yıllarda da sürmesi bekleniyor. Güney Afrika, Çin veya Amerika... Dünyanın en uzak ülkesine de gitseniz artık Türkiye'de doğup büyümüş bir markayla karşılaşmanız mümkün. Son 15 yılda AVM'lerin sayısının da artmasıyla markalaşan perakendeciler artık iç pazarda büyümekle yetinmiyor. Mobilyadan yeme-içme sektörüne kadar farklı sektörlerde faaliyet gösteren pek çok şirketin hedefinde artık yurtdışında büyümek var. Pek çok şirket yeni pazarlarda büyümek için fırsat kolluyor. Şirketlerin içinde kurulan özel yurtdışı ekipleri dünyanın farklı noktalarını dolaşıp uygun pazarları araştırıyor. Son yıllarda hızlanan bu çalışmalar artık meyvelerini vermeye başladı. Bugün Birleşmiş Markalar Denıeği'ne CBMD) üye 84 markanın 90 ülkede 3 binden fazla satış noktası bulunuyor. Şirketler dünyanın dört bir yanına dağılsa da, markaların en çok rağbet gösterdiği ülkeler Rusya, Ukrayna, Kazakistan ve Azerbaycan olarak sıralanıyor. BMD'nin üyelerine bakıldığında, bölgesel olarak yurtdışı mağazalann yüzde 50'si Bağımsız Devletler Topluluğunda, yüzde 21'i Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da, yüzde 20 kadarı Avrupa'da, yüzde 9'u da Kuzey Amerika ve dünyanın diğer bölgelerinde bulunuyor. Sektörel dağılımda ise hazır giyim yüzde 75 ile ilk sırada. Bunu yüzde 12 ile mobilya-ev dekorasyonu, ev tekstili-mutfak ürünleri izliyor. Ayakkabı sektöründeki satış noktalarının oranı yüzde 8. Mücevher-aksesuar sektörü yüzde 2 ve diğer sektörler de yüzde 3 oranında yer alıyor.
    Daha fazlası

  • OFİS ALARMI

    4.5 milyon metrekare A sınıfı ofis arzına sahip İstanbul'da boşluk oranı yüzde 43 ile en yüksek Kağıthane'de çıkıyor. Maslak'ta boşluk oranı yüzde 20, Levent'te yüzde 14. Uzmanlara göre, ofis pazarı hızlı gelişiyor ama yüksek boşluk oranları ile tehlike sinyali veriyor.
    Daha fazlası

  • OTORİTEDEN UYARILAR

    Gayrimenkul Yatırım Fonları'nın (GYF) 2016'dan itibaren Türkiye'de ilgi göreceği tahmin ediliyor. Gayrimenkul danışmanlık şirketi Cushman & Wakefield'in Yönetici Ortağı Tuğra Gönden'e göre yabancı yatırımcı tarafından güvenli bir liman olarak görülen fonların büyüklüğü 5 senede 50 milyar liraya ulaşabilir.
    Daha fazlası

  • GAYRİMENKUL YATIRIM FONLARI NIN BÜYÜKLÜĞÜ 50 MİLYAR LİRAYI BULABİLİR

    Gayrimenkul Yatırım Fonları'nın (GYF) 2016'dan itibaren Türkiye'de ilgi göreceği tahmin ediliyor. Gayrimenkul danışmanlık şirketi Cushman & Wakefield'in Yönetici Ortağı Tuğra Gönden, yabancı yatırımcı tarafından güvenli bir liman olarak görülen fonların büyüklüğünün 5 senede 50 milyar liraya gelebileceği tahmininde bulundu.
    Daha fazlası

  • DÖNÜŞ ZAMANI

    EMLAK SEKTÖRÜ, 2015'TE HEM DEĞER ARTIŞI HEM SATIŞLARDAKİ CANLILIK AÇISINDAN PARLAK BİR YARIYILI GERİDE BIRAKTI. YAPI RUHSATI VERİLERİNİN GERİLEMESİ DE ARZIN YAVAŞLAYARAK ELDEKİ KONUT STOKUNUN AZALMASINI, DENGELİ VE SAĞLAM BİR PİYASANIN OLUŞMASINI SAĞLAYABİLİR. REIDIN.COM'UN VERİLERİYLE HAZIRLANAN "EMLAK RAPORU" YEDİ İL, 96 İLÇE VE 867 MAHALLE İÇİN PİYASANIN DETAYLI BİR FOTOĞRAFINI ÇEKİYOR...
    Daha fazlası

  • OFİSTE YABANCI DA "İSTANBUL" DEDİ

    Yıl sonuna kadar 4.2 milyon metrekarelik A sınıfı ofis arzına ulaşması beklenen İstanbul, yabancıların da gözdesi oldu. Aralarında Statkraft'ın da bulunduğu pek çok yabancı şirket merkezini İstanbul'a taşıdı.
    Daha fazlası

  • CADDEDEN KAÇIŞ

    Gayrimenkul danışmanlığı şirketi Cushman & Wakefield'in 2014-2015 uluslararası kira araştırması sonuçlarına göre, dünyada kiraların en çok arttığı 10'uncu cadde ünvanı yüzde 24.4'lük artışla Bağdat Caddesi'nin.
    Daha fazlası

  • OFİS KİRALAMADA YABANCILAR ÖNDE

    Cushman & Wakefield, en pahalı 20 ofis pazarı arasında yer alan İstanbul'un yabancı şirketler için cazibe merkezi olduğunu duyurdu. Cushman & Wakefield Yönetici Ortağı Tuğra Gönden, 2015'te mayıs ayı sonuna kadar yabancı firmaların merkezlerini River Plaza ve Palladium Tower'e taşıdığını vurguladı. Uluslararası şirketlerin Türkiye ve İstanbul'u bölgesel üs olarak tercih etmesinin ofis talebini artırdığını belirten Gönden, "Dünyanın en büyük enerji şirketlerinden Statkraft, River Plaza'da yeni Türkiye merkez ofisleri için 658 metrekarelik yer kiraladı. Ayrıca DEİK 2 bin 400 metrekare ofis kiralayarak merkez ofisini Levent'e taşıdı. Experian da merkez ofisini Levent'e taşıyan şirketlerden biri oldu" dedi.
    Daha fazlası

  • İSTANBUL'UN OFİSLERİNE HİÇ YABANCI DEĞİLLER

    Gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden Cushman&Wakefield, İstanbul'un yabancı şirketler için cazibe merkezi olduğunu duyurdu.
    Daha fazlası

  • OFİSLERE YABANCI MARKAJI

    Dünyanın önde gelen gayrimenkul danışmanlık şirketlerinden Cushman & Wakefield, en pahalı 20 ofis pazarı arasında yer alan İstanbul'un yabancı şirketler için cazibe merkezi olduğunu duyurdu .
    Daha fazlası

  • YABANCININ GÖZÜ LEVENT-ATAŞEHİR'DE

    Toplam A sınıfı ofis arzının yüzde 30 artış göstererek Avrupa pazarları arasında da en yüksek artışa ulaştığı İstanbul'da son 9 ayda, pek çok yabancı şirket kiralama yaptı. Cushman &Wakefield Yönetici Ortağı Tuğra Gönden, kiralamalarda Levent ve Ataşehir Bölgesi'nin ön plana çıktığını söyledi. Gönden, Levent Bölgesi'nde River Plaza, Ataşehir'de ise Palladium'un dikkat çekici olduğunu da sözlerine ekledi.
    Daha fazlası

  • TÜRKİYE' NİN GYO' LARI 21.7 Milyar TL'ye ulaştı

    Yerel yatırımcıya küçük meblağlarla büyük projelere ortak olma fırsatı tanıyan, yabancı yatırımcıya ise güven duygusu aşılayan gayrimenkul yatırım ortaklığı rejimi; Türkiye'deki istikrarlı yükselişini sürdürüyor. 2014 sonu itibariyle sektörde faaliyet gösteren 31 adet GYO'nun toplam piyasa değeri, bir önceki yıla göre yüzde 16 oranında artış göstererek yaklaşık 21,7 milyar TL'ye ulaştı. Elde edilen başarı, finansman odağını Türkiye'ye çevirdi.
    Daha fazlası

  • "AYRIŞMA" POTANSİYELİ ARTTIRACAK

    1999 yılında yaşanan deprem faciası ve bu faciayı takip eden finansal kriz, Türkiye'deki gayrimenkul yatırım ortaklığı gelişimini bir süreliğine sekteye uğrattı. 2003 yılına kadar yaralarını saran ülke, bu tarihten sonra "gayrimenkul piyasalarıyla ortak bir dile sahip olma" farkındalığının da oluşmasıyla hareket kazanmaya başladı.
    Daha fazlası

  • İSTANBUL' UN CADDELERİ KİRA ARTIŞINDA DÜNYADA İLK 10' DA

    Uluslararası gayrimenkul danışmanlığı şirketi Cushman & Wakefield'in yıllık gayrimenkul raporunda yer alan verilere göre İstiklal, Bağdat ve Abdi İpekçi Caddeleri Avrupa kira artışı sıralamasında ilk 10 arasında yer aldı.
    Daha fazlası

  • NİDA KULENİN KİRALAMASINI C&W YAPACAK

    CZD Gayrimenkul ile anlaşan Cushman & Wakefield (C&W). Nida Kule Ataşehir Güney projesinin kiralamasını üstlendi. Nida Kule Ataşehir Güney, 27 bin 511 m2 kiralanabilir ofis alanıyla dikkat çekiyor. Alaşehir'in ofis pazarında son yıllarda ön plana çıktığının altını çizen Cushman & Wakefieid Yönetici Ortağı Tuğra Gönden, "Ataşehir, İstanbul'daki ofis pazarında gelecek 2 yıl içinde en yüksek arz artışı gözlemlediğimiz bölge olmasına rağmen şu an Anadolu Yakasının en  pahalı bölgesi ve beyaz yakalı çalışanların konut ihtiyaçları için sıklıkla tercih ettiği bölge" dedi.
    Daha fazlası

  • YARATICI OFİSLER HAYAL EDİYORLAR

    Y kuşağı çalıştıkları kurumların şirket değer ve kültürünün çalışma ortamına daha belirgin bir şekilde yansımasını bekliyor. Genç, dinamik, yaratıcı bir ofis ortamı hayal ediyorlar. Spor alanları, oyun odaları, ofis içi küçük mutfak, bar, bistro veya kafe gibi sosyalleşme alanları bekliyorlar. Takım çalışması ve kurum içi iletişime katkısı olan ve sosyalleşme imkanları sağlayan farklı alan seçenekleri sunulmasını istiyorlar.
    Daha fazlası

Sayfa X, Y Sonraki